Zielono i żółto!

środa, marca 09, 2016 darkcloudx 13 Comments


Cały czas wszędzie jest dość szaro. Czekam niecierpliwie na wiosnę, abym mógł wreszcie porobić ciekawsze, bardziej kolorowe zdjęcia. Mimo wszystko znalazłem coś co jest zielone i podczas obróbki można to fajnie podkręcić. Roi się u mnie od wszelkich mchów i innych porostów. Zdjęć jest dość mało, ale postaram się każde omówić. Zapraszam!

Zacznijmy od zdjęć wykonanych przy moim tarasie. Stoi tam drewniana "drabinka", na której pną się gałązki, na których powstało coś takiego. Bardziej to żółte niż zielone, ale jakiś kolor zawsze jest. Zdjęcia różnie obrobiłem, po prostu eksperymentowałem.

RAW, ISO: 400
f/5.6 42 mm
1/40 s
Powyższe zdjęcie miało być niebiesko-szare i ten efekt całkiem mi się podoba.

RAW, ISO: 800
f/5.6 42 mm
1/80 s
To zdjęcie jest bardzo podobne, ewentualnie trochę jaśniejsze.

RAW, ISO: 640
f/5.2 33 mm
1/60 s
To jest zdecydowanie moje ulubione. Żółty kolor jest w różnych miejscach na zdjęciu co daje przyjemny efekt.


To zdjęcie różni się od pozostałych trzema rzeczami. Było robione jeszcze w grudniu, wykonane zostało telefonem, na którym również to zdjęcie obrobiłem. Aby uzyskać taki efekt użyłem taniego obiektywu do makro nakładanego na telefon. W niedalekiej przyszłości mam zamiar ten obiektyw krótko zrecenzować.

RAW, ISO: 100
f/5.4 37 mm
1/80 s

Taki piękny meszek znalazłem na kostce brukowej za moim domem. Z podbitym kolorem zielonym bardzo mi się podoba.

Dwa następne zdjęcia wykonałem bardzo daleko od mojej wsi. Drewniany kościół otoczony murem z cegieł, a na nim kuleczki mchu.
RAW, ISO: 100
f/6.3 39 mm
1/160 s
Nad tym zdjęciem spędziłem dłuższą chwilę. Przeszkadzało mi to, że zieleni było za dużo i wszystko się ze sobą zlewało. W końcu znalazłem na to rozwiązanie. Na tym zdjęciu wielkich efektów nie widać, ale decydowanie było więcej zieleni przed obróbką. 

RAW, ISO: 100
f/6.3 39 mm
1/160 s
Tutaj efekty są bardziej widoczne. Udało mi się wyciągnąć dużo z czerwieni cegieł.

Na tym kończy się dzisiejsza dawka zieleni i żółci. Ogółem rzecz biorąc jestem ze zdjęć całkiem zadowolony. Ocenę pozostawiam wam. Do zobaczenia!






13 komentarzy:

  1. NARESZCIE JAKIŚ SENSOWNY BLOG FOTOGRAFICZNY!!!! Cudowne zdjęcia. Poważnie. Rewelacyjne. Jaki masz aparat ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panasonic Lumix DMC-G2 :) Dziękuję bardzo!

      Usuń
    2. Też się zastanawiałam jaki to może być aparat skoro przy takich ogniskowych i dosyć domkniętych przesłonach uzyskuje tak małą głębię ostrości.
      Nie rozumiem po co pod każdym zdjęciem podpisujesz, że kiedyś było w formacie RAW?

      Usuń
  2. Śliczne są zdjęcia meszku, kocham ♥ (nie, wcale nie mam ich na tapecie).

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne zdjęcia! Idealny obiekt do fotografowania ;)
    with-ideas.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdjęcie numer trzy również jest moim ulubionym! Świetnie, że podałeś parametry i krótko omówiłeś zdjęcia :) Gratuluję dobrej pracy.

    Natasiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne zdjęcia ;)
    grochowska.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Jejku, jak super zobaczyć coś tak kolorowego :) Szkoda, że normalnie nie zauważam takich szczegółów i ostatnio wszystko wokół wydaje mi się takie szare. Czekam z upragnieniem na wiosnę, małe zielone listki i zakwitające kwiaty *^*
    Śliczne zdjęcia, taki obiektyw do telefonu maga by mi się przydał, więc czekam na recenzję!

    ♥ YOZiZiRA.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo fajny post! pozdrawiam!
    zapraszam do mnie -> http://szanellaa.blogspot.com/2016/03/szanella-w-dubaju-1.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie robisz oraz obrabiasz zdjęcia. Naucz mnie, proszę *.* XD
    W wolnej chwili zapraszam do siebie:
    niekoniecznietak.blogspot.com
    P.S. Obserwuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne zdjęcia i super blog!
    Zapraszam - http://magda-ola.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też z niecierpliwością czekam na wiosnę, brakuje mi słoneczka!
    Cudowne zdjęcia *.* Uwielbiam fotografię makro :D
    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń